יום רוסיה 	 האדונית והרוכל הרשמה לניוזלטר יחסי ציבור עשה זאת בעצמך

Blogger Twitter Youtube Facebook



עודכן מרץ 2016
מדוע יוסי גרבר לא יצא מהארון?

רק אחרי שיוסי גרבר נפטר, התראיין בן-הזוג שלו לאורך הרבה שנים
רפי ווינשטוק ב 7 ימים של ידיעות אחרונות. ההומוסקסואליות של גרבר היתה סוד גלוי, אך גרבר מעולם לא התראיין עליה
מדוע? 
לא חייבים להיות איש יחסי ציבור ותיק כדי להבין שכדי לזכות בכתבה גדולה בעיתון צריך להיות אחד/ת מהנ"ל
א. מוכר/ת מאוד מאוד ובעל היקף פעילות אדיר
ב. מוכר ומוכן לדבר על נושא סנסציוני (אמנים מוכרים יוצאים מהארון מדברים על התמכרות להימורים או על מחלת הסרטן ממנה החלימו
וזוכים לשער ב 7 ימים או במוסף חשוב אחר)
ג. פושע שנחשף או אדם לא מוכר ובעל סיפור בלתי ייאמן כמעט ומאוד מאוד סנסציוני (סופרת מספרת ב 7 ימים איך כיצד סעדה שני בני זוג שלה שהיו חולים בסרטן והספר שלה מוזכר בסוף הכתבה בשלוש שורות)
אז מה יעשה אמן שרוצה לפרוץ ובגדול? האם יהפוך את עצמו מתאים לסעיף ג'?
שימו לב מתי אורנה בנאי, יהודית רביץ ויהודה פוליקר יצאו מהארון. הם עשו זאת בזמן הנוח להם, אחרי שכבר היו מפורסמים ומוערכים בזכות הפעילות שלהם. גם עברי לידר יצא מהארון, אחרי שכבר הצליח. אני מאמינה שהסיבה לכך אינה התלבטות שלהם לגבי החיים, או פחד לפגוע במשפחה. זה יכול להיות נכון. אך הדבר החשוב הוא שאמן צריך להיות מוכר ומוצלח בזכות האמנות שלו. אם הוא חושף את האישי מאוד, לפני שהוא מוכר.  
א. קהלים מסוימים עשויים להסתייג או להיות בעלי דעה קדומה
ב. יזכרו אותו כ"צהוב" לפני שיזכרו אותו כאמן 
גם אם תכניות ריאליטי עוזרות לחשיפה מהירה, הצהוב נדבק. ליהיא גריינר ניסתה להפוך לכוכבת ילדים, אך התדמית שלה כדמות טראשית היתה הרבה יותר חזקה. 
אז מה עושים? התקשורת אוהבת לכתוב על מה שמוכר, או על מה שסנסציוני. מה עושים? 
איך מקדמים אמן מאיכות גבוהה, שאינו סלב ל 5 דקות? מה ת/יעשה אמן/ית שרוצה לפרוץ? האם עליו/ה לנבור בעברו ו"להמציא" את כל הצהוב שנגיש ומרגש? רבים ילחצו עליו/ה לעשות זאת, האם זה נכון? האם עליו להופיע בתכנית ריאליטי? לא לפני שהאמנות שלו מוכרת!!!!
לרוב הנתונים הצהובים מוצגים בשטחיות- חליתי, נבגדתי, הייתי לא מקובל, לעגו לי. ובכל הקיטורים והבכי האמנות מאבדת כל ערך. בנוסף למדתי שהמידע הראשוני או הצהוב על אמן הוא זה שנשאר ונדבק , גם כשהוא הופך למוכר. אם אמן/ית הודה שהוא התמכר/ה להימורים/קוקאין, תמיד יזכרו ויזכירו זאת. דרך הלבנים הצהובות אולי רחבה ונוחה, אבל היא מלאה בסכנות...
אז מדוע יוסי גרבר מעולם לא התראיין לגבי ההומוסקסואליות המאוד גלויה שלו? יש שאומרים שבגלל אחותו, שהיתה נשואה לראש השב"כ הרמלין. לא הכרתי אותו אישית, אני מאמינה שרצה שישפטו אותו כשחקן לפני הכל. אולי חווה התייחסות שלילית בשל ההומוסקסואליות בתחילת דרכו? לי הוא לא סיפר וגם לא לעיתונות. בכל מקרה, כנראה שעשייה שלו דיברה  צמה והוא הצליח לקבל הכרה והוקרה רק בזכות אמנותו. והעיתונאים כיבדו אותו. אם היה צעיר ב 30 שנה, האם היה מסכים להתראיין על כך? מי יודע. 
איך אם כך יכולים אמנים טובים להגיע להכרה, אם הם אינם משתתפים בתחרות עתירת רייטינג או מוכרים סיפור מסמר שיער? או שיש להם ארון כלשהוא לצאת ממנו? כשהם המחליטים על התדמית שברצונם לקדם ואינם נכנעים לתכתיבים ולדרישות התקשורת.

  • עשייה- אי אפשר להתעלם מגודל. הפסנתרנית הנפלאה אסתרית בלצן, אם כל הקונצרטים המוסברים, סיפרה לי שהיא זכתה לכתבה ב" 7 ימים" ב"ידיעות אחרונות" , כשאי אפשר היה להתעלם ממספר המשתתפים בקונצרטים שלה.
  • התמדה- תקשורת עקבית ולא מנג'סת מול עיתונאים שלומדים להכיר ולתת אמון באמן/ית החדש/ה ובאיכותו/ה. על האמן/ית להבין שאין פריצה ביום, ושיש להשקיע רבות בפעילות מול התקשורת להשגת תוצאות. חשוב לעקוב אחר עיתונאים שגילו עניין ולמצוא את העיתוי הנכון לחזור אליהם.
  • יצירתיות ומהירות תגובה –איש/ת יחסי ציבור טוב/ה ת/יידע להגיב מהר לפנייה של עיתונאי הסובל מ"יובש" בחומרים, לזהות עיתונאים שתחומי העניין שלהם קרובים לפעילות האמן/ית ולמצוא את הנישות להחדיר את העשייה החיובית והאיכותית לתקשורת, כשהי/וא זה השולט/ת על המסר

כמשרד שמקדם אמנים איכותיים אנו מומחים בנושא. את/ה מוזמן ליצור קשר ונשמח לענות לשאלות במייל או בפגישהנשמח להיפגש איתכם ולייעץ לכם
אנא פנו ליהודה קורן 052-3350928. yodak8@smile.net.il
בהצלחה, צוות אוצר תרבות